2021. március 29., hétfő

Kéktúra, 14. Hármashatár-hegy - Rozália téglagyár (9,9 km)

A szakasz hivatalosan 6,1 km hosszú, de mivel a hegy tetején kezdődik, már a buszról leszállva elindítottuk a mérést, illetve a Rozália téglagyár bejáratától még pár száz méter a buszmegálló. Végül 9,9 km-t tettünk meg összesen.

Az első pecsételő hely a Hármashatár-hegy tetején, a villanyoszlopnál található. Ezt én kihagytam, mivel a legutolsó túrán itt ért végett. Most felkészülve indultunk el: a hátizsákba bekerült egy bélyegző párna is, arra az esetre, ha a pecsételő helyeken a tinta erőssége nem lenne elegendő.

Indulás előtt felmerült, hogy a szakaszt fordítva tegyük meg, utólag örültünk, hogy mégsem így vágtunk neki. A Hármashatár-hegyre vezető út nem annyira vészes, az utolsó pár méternél van csak egy meredekebb kaptató. De ahogy ereszkedtünk a másik oldalon lefelé, volt pár meredekebb szakasz. Esőzések után nem biztos, hogy jól járható az út felfelé.

A jelek mindenhol jól láthatóak, "frissen" festettek. Bár néha talán több is, sűrűbben is, mint ahogy szükséges volna.

A hegyről leereszkedve a Virágos-nyereg mezője tökéletes hely volt egy gyors "ebédre". A mezőn átvágva elértük a Guckler Károly utat, ahol balra fordulva a villanyoszlopon található a pecsételőhely.

Innentől már kellemes tempóban haladtunk lefelé , míg el nem értük a téglagyárat, melynek kapujában szintén pecsételtem.