2016. szeptember 17., szombat

2.016. szeptember 10. Vadrózsa teljesítménytúra Hérics TTSE szervezésében (18,2 km)

Vendégblogger felkérésnek eleget téve röviden kommentelem barátságos kis utunkat.
Szombat hajnalban a szokott túratársaság 3/4-e kerekedett fel  Rózsaszentmárton felé(Tündi,Peti és jómagam), Meli családi elfoglaltság miatt nagy sajnálatunkra nem tartott velünk.
Az indulást mindenképp korán terveztük,  mert a szokatlanul meleg szeptemberi időjárás aznapra
30 fok feletti maximumot ígért.
Reggel 8 előtt sikerült rajtolni a rózsaszentmártoni horgásztó közelében kihelyezett indulóponttól.
Az első ,feltételes ellenőrzőpontig(Kopasz-hegy oldala) a faluból kivezető úton vidáman és tempósan meneteltünk.

Az őszi napraforgótábla szomorú képe

A környék jellemző növénye a vadrózsa

Ezután a túra legnehezebb része következett. Felkapaszkodtunk a Somlyó hegyre (397m),ahol a második ellenőrzőpont volt.Útközben volt bőven lihegés , szuszogás mire felértünk, de a panoráma kárpótolt.

Kilátás a Somlyó hegyről Apcra

Ettünk, ittunk, megpihentünk, majd folytattuk utunkat Széleskő felé.Itt  pihenőnk a Széleskő bányató partján volt.Gyors pecsételés,finom szőlővel vártak,elméláztunk a hely szépségén (szerintem mesés).Egy andezit kőfejtő maradványában keletkezett a tó:http://www.turabazis.hu/latnivalok_ismerteto_4794

Az Apci tengerszem ugrókötéllel

Innen a Nagy-völgyi pincesor felé vettük az irányt.A pincesoron levő ellenőrzőpontot aránylag hamar, de némi akadállyal (meredek rész,gyökeres-fás kapaszkodás felfelé, esőbennemmennékfel
hegyoldal) értük el.Közben a nap egyre feljebb kúszott a horizonton, nem fáztunk.

Itt  már elfáradva

Kaptunk frissítőt , buzdítottak, hogy már nincs sok hátra, maradék energiánkat összeszedve a tűző napon leballagtunk a faluba.A célban gyors becsekkolás, víz-víz -víz, majd a helyiek bográcsos vendéglátása.

A szokásos lábszelfi, jelenléti ív helyett:)

Összességében nagyon jól éreztük magunkat,4 óra 40 perc alatt teljesítettük a túrát.(18,2 km,490m szint)

Izomláz szempontjából idén már többedjére állapítom meg:a Mátra  nem viccel!:-):-)